"Όσο αυξάνεται η γνώση μειώνεται το εγώ, ενώ όσο μειώνεται η γνώση αυξάνεται το εγώ!"

31 Μαρ 2011

Αλλαγές στο Λύκειο, με στόχο την κριτική σκέψη και την ομαδική εργασία

Η προσέγγιση του υπουργείου προς το νέο Λύκειο δείχνει θετική και σύγχρονη. Αν μη τι άλλο δείχνει τη διάθεση να προχωρήσει προς ένα πιο σύγχρονο σύστημα αξιολόγησης των παιδιών με την εμπλοκή των ΑΕΙ και στη διαδικασία επιλογής των φοιτητών τους. Επίσης αποδίδει έμφαση στην κριτική παρουσία του μαθητή, στην έρευνα και στην εργασία που ο ίδιος θα επιτελεί. Ολα αυτά είναι θετικά μένει να δούμε και στην πράξη αν μπορούν να υλοποιηθούν σε ένα περιβάλλον κρίσης, χωρίς απαραίτητα κονδύλια και με την εκπαιδευτική κοινότητα σε μόνιμο αναβρασμό. Πρέπει να δούμε αν το εκπαιδευτικό προσωπικό δύναται και συναινεί να υιοθετήσει την ίδια κατεύθυνση και φυσικά αν μπορούν να πειστούν τα παιδιά από ένα περιβάλλον με κύρος που έχει τρωθεί εδώ και καιρό. Εν τέλει η αναμόρφωση και ο εκσυγχρονισμός της εκπαίδευσης είναι μία υπόθεση που διέρχεται μέσα από κάθε ελληνική οικογένεια, όχι μόνο από υπουργικά γραφεία και σχολικές αίθουσες. Τα προγνωστικά δεν είναι θετικά, αλλά μόνο ο χρόνος θα μας δώσει απαντήσεις.

Ιδιαίτερη συζήτηση θα προκαλέσει ο υποχρεωτικός χαρακτήρας των θρησκευτικών στις δύο πρώτες τάξεις του λυκείου. Αν μη τι άλλο δείχνει μία αναχρονιστική διάθεση διαπραγμάτευσης και συμβιβασμού με την Εκκλησία...
Λιγότερα μαθήματα με περισσότερες ώρες διδασκαλίας τους, η καθιέρωση της ερευνητικής εργασίας, και νέος τρόπος διδασκαλίας, είναι από τα βασικά χαρακτηριστικά του νέου τύπου λυκείου που ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου. Στόχος είναι, το λύκειο να γίνει αυτόνομη μονάδα εκπαίδευσης των νέων και στη συνέχεια να καθιερωθεί ένα νέο σύστημα πρόσβασης στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, από το 2014. Οι μαθητές που θα πάνε το Σεπτέμβριο στην Α΄τάξη λυκείου θα έχουν 7 βασικά μαθήματα, τα οποία θα είναι υποχρεωτικά και μεταξύ αυτών θα είναι η ελληνική γλώσσα, αλλά και η Ιστορία και τα Θρησκευτικά. Η πρώτη τάξη θεωρείται γέφυρα γενικής κατάρτισης και παιδείας για τις επόμενες τάξεις.
Στη δευτέρα τάξη λυκείου θα υπάρχουν δύο κατευθύνσεις, η θετική και η θεωρητική. Ονομάζονται Α και Β. Στην τρίτη τάξη θα προστεθεί μία ακόμη κατεύθυνση που θα αφορά στα οικονομικά. Βασική σημασία αποδίδεται στο νέο μάθημα της ερευνητικής εργασίας που θα έχουν οι μαθητές και στίς τρείς τάξεις του λυκείου. Μέσα από ευρεία θεματολογία που θα αφορά στον πολιτισμό, την κοινωνία , το περιβάλλον κλπ., θα αντλείται η θεματολογία των παιδιών που θα εργάζονται ομαδικά πάνω στο ίδιο θέμα και στο τέλος θα συνθέτουν τις πληροφορίες και τις γνώσεις που έχουν πάρει από τις πηγές. Με αυτό τον τρόπο θα αναπτύσσεται τόσο η κριτική τους ικανότητα αλλά και η ικανότητα της ομαδικής συνεργασίας. Το πόσο σημαντικό θα είναι αυτό το "μάθημα", φαίνεται από το γεγονός ότι θα προσμετράται ο βαθμός του στην όλη επίδοση του μαθητή και συγχρόνως μελετάται και το ενδεχόμενο να συνυπολογίζεται και στην εισαγωγή για τα Πανεπιστήμια.
Η ιστορία παραμένει βασικό και υποχρεωτικό μάθημα και στις τρείς τάξεις του λυκείου, ενω τα θρησκευτικά θα είναι υποχρεωτικά στις δύο πρώτες τάξεις του λυκείου.
Οσο για το νέο σύστημα επιλογής για τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, το οποίο θα ισχύσει από το 2014, δεν αναμένεται να ανκοινωθούν τώρα οι λεπτομέρειές του. Ωστόσο, οι βασικές αρχές του είναι λιγότερα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και δεν θα υπάρχει καθορισμένη εξεταστέα ύλη με την μορφή που υπάρχει σημερα, αφού θα διερευνάται όλο το γνωστικό υπόβαθρο του μαθητή. Τα Πανεπιστήμια επίσης θα έχουν σημαντικό λόγο και ρόλο για τους φοιτητές που θα εισάγουν στις σχολές τους και γιαυτό θα κληθούν να θέσουν συντελεστές βαρύτητας στα μαθήματα που θα αποφασίσουν.

Το κείμενο είναι από το protagon.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου