"Όσο αυξάνεται η γνώση μειώνεται το εγώ, ενώ όσο μειώνεται η γνώση αυξάνεται το εγώ!"

16 Απρ 2011

Η δικτατορία της βίας!

Βία, λεκτική και σωματική, παντού. Από τα μπάζα της Κερατέας ως τις τηλεοπτικές συχνότητες και τον Πάγκαλο, και από τα ΚΑΠΗ Αγίων Αναργύρων στην Πάτρα, στην ομιλία του Νομπελίστα. Υβρεις, ξύλο, αίμα, καταστροφές, μια αγανάκτηση για όλα και από όλους, ψηλά-χαμηλά, πάνω-κάτω, αριστερά-δεξιά. Ξεφύγαμε…
Δεν έχει λογική η βία. Αν αρχίσουμε να τη δικαιολογούμε, χάσαμε το νόημα. Εχει όμως ερμηνεία. Οποιος θέλει να δει, βλέπει. Οποιος κλείνει τα μάτια, το πιθανότερο είναι ότι θα τη βρει μπροστά του. Αφού πρώτα την έχει νιώσει.
Τι κάνουμε λοιπόν; Πρώτον, δεν φοβόμαστε τη βία. Που σημαίνει, δεν θα την αφήσουμε να μας επιβληθεί. Δεν θα την ανεχθούμε, δεν θα την δικαιολογήσουμε, δεν θα την επικροτήσουμε επειδή σήμερα στράφηκε εναντίον του αντιπάλου μας – είναι μαθηματικά βέβαιο ότι ο επόμενος στόχος θα είσαι εσύ.
Επειτα, θα την πολεμήσουμε. Όχι με τη βία. Αλλά με τον λόγο. Και την έντονη, απόλυτη, χωρίς όρους και όρια καταδίκη της κάθε βίας, από όπου και αν προέρχεται, εναντίον οποιουδήποτε και αν στρέφεται.
Θεωρίες; Χμ…
Είναι εξοργιστικά ανεξήγητο πώς οι άνθρωποι ξεχνούν τόσο γρήγορα, τόσα δεινά που η βία φόρτωσε σε τούτη τη χώρα. Η γενιά μου έχει την τύχη να ζήσει και να μεγαλώνει σε Δημοκρατία. Καλή, κακή, στραβή και ανάποδη, αλλά Δημοκρατία. Θα έπρεπε να μακαρίζει την τύχη της γι’ αυτό. Αν δεν μπορεί να την αξιολογήσει, ακριβώς γιατί δεν ξέρει πώς είναι αλλιώς, ας το κάνουν οι λίγο μεγαλύτεροι.
Εκείνοι που βίωσαν τον «γύψο» στο όνομα της «ανομίας» και της «αναρχίας». Αυτοί που αντιτάχθηκαν και, αφού έδωσαν ακόμη και το αίμα τους γι’ αυτό, κατόρθωσαν να απαλλαγούν και να μας απαλλάξουν από τα δεσμά της απολυταρχίας.
Αυτοί δεν έχουν καμία απολύτως δικαιολογία να κρύβονται τέτοιες στιγμές. Πόσο μάλλον να επιχαίρουν και να ρίχνουν λάδι στη φωτιά. Όχι μόνο επειδή δικές τους επιλογές και πρακτικές ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό για τα σημερινά μας χάλια. Αλλά και επειδή, ως… σεσημασμένοι από το παρελθόν, θα είναι οι πρώτοι που θα την πληρώσουν, αν κάποιος άλλος (αυτο)κληθεί να επιβάλει την Τάξη. Μπρρρ...
Του Στέλιου Σοφιανού, από το ΒΗΜΑ.

7 σχόλια:

  1. Είδες ρε γαμώτο! Να εκδηλώνονται τόσο άγριες σκηνές βίας σε μια χώρα που όλοι οι θεσμοί λειτουργούν ... ρολόι!Είδες;
    ΕΚΦΠ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Φίλε ΕΚΦΠ, προσωπικά θεωρώ ότι βία, η ανελεύθερη έκφραση, ο τρόμος, ο πόνος, ο φόνος και όλα τα μέσα επίδειξης της φυσικής ισχύος είναι στοιχεία της καθαρής ναζιστικής ιδεολογίας (και άρα θεμιτή πολιτική μέθοδος στο κτηνώδες και απάνθρωπο σύστημα που ευαγγελίζεται). Αναρατιέμαι όμως, τι κάνει αυτούς που θέλουν να αντιπαραταχτούν στον φασισμό να χρησιμοποιούν τις ίδιες μεθόδους (τη βία, τη λογοκρισία, τον τρόμο και τον φόνο);
    Οι πολιτικά σκεπτόμενοι άνθρωποι νομίζω πως κρινόμαστε από την επιλεκτική ή καθολική σιωπή μας όσο και από τα λόγια μας – και πρώτα από όλους σταθμίζουμε οι ίδιοι τις πράξεις μας όπως λογαριάζει ο καθένας ως το δραστικότερο και αποτελεσματικότερο τρόπο. Εγώ πιστεύω πως πρέπει να μιλούμε για όλους και για τα εγκλήματα όλων – πρωτίστως για τα δικά μας. Έτσι επιμένω στο ίδιο μοτίβο – και όσο πιο καθαρά μπορώ: Η πολιτική βία είναι πάντοτε φασιστική, από όπου κι αν προέρχεται. Όσοι την ασκούν (είτε με το ρόπαλο, είτε με την πέτρα, είτε με το πιστόλι, είτε με τη βόμβα είτε με την πολιτική ή οικονομική ισχύ είτε με όποιον άλλο τρόπο) είναι διαφόρων διαβαθμίσεων νεοναζί. Και όσοι σιωπούμε απέναντι σε τούτη την πολιτική βία, είτε περιμένοντας να δούμε αν αυτοί που την άσκησαν είναι οι «δικοί μας» «καλοί» δολοφόνοι ή οι «κακοί άλλοι», είτε θεωρώντας πως με τη σιωπή μας υπηρετούμε την ηθική τάξη της «ανώτερης ιδεολογίας» μας, είμαστε αδιαβάθμητοι συνένοχοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αγαπητέ Ελπήνορα
    α) Τα ίδια έλεγαν και οι δεσποτάδες στον Κολοκοτρώνη! Μη μου πεις τώρα πως κι ο Κολοκοτρώνης που άσκησε βία εναντίον της τότε κατεστημένης τάξης ήταν πρόδρομος του φασισμού;Πάντως κάπως έτσι τον χαρακτήριζε το καταστημένο της εποχής του.
    β)Προσωπικά πιστεύω πως δεν πρόκειται περί βίας αλλά περί μιας, ισως ακραίας, μορφής κοινωνικής αποδοκιμασίας σε εκείνους που οι θεσμοί δεν μπορούν ή δεν θέλουν να τους βάλουν στη θέση τους, από ανθρώπους που βρίσκονται σε απόγνωση.
    γ) Η χώρα μας ξέρουμε από ποιους οδηγήθηκε εκεί που είναι σήμερα! Και δεν είναι αυτοί που καταγγέλεις! Ούτε αυτές οι εκδηλώσεις βίας έχουν πάρει γενικευμένη μορφή. Έρριξαν στον Πάγκαλο ένα γιαουρτάκι light και κινδυνεύει το πολιτικό σύστημα; Σιγά μη στάξει του γαϊδάρου η ουρά. Πόσα τέτοια επεισόδια βίας έγιναν;
    δ) Κι εγώ είμαι κατά της βίας! Δε με συμφέρει κιόλας προσωπικά, γιατί εγώ δεν έχω την ικανότητα να την ασκήσω. Όμως, δυστυχώς, υπάρχουν προβλήματα που μόνο με τη βία μπορούν να λυθούν. Η ιστορία των λαών είναι γεμάτη από τέτοιες περιπτώσεις.
    ΕΚΦΠ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ο ορισμός και η τιμωρία του «εχθρού» από μειοψηφίες είναι η κλασσική μέθοδος για την άσκηση της φασιστικής εξουσίας των όποιων πολιτικών και κοινωνικών μειοψηφιών τελικά πάνω στο λαό. Αυτή η μέθοδος ενοποιεί σήμερα υπόκωφα αλλά με σαφήνεια τη φασιστική βία του ΣΥΝ στο όνομα «του αντικαπιταλισμού», του ψευτοΚΚΕ στο όνομα «της εργατικής τάξης», και των ναζιστικών συμμοριών στο όνομα της «υπεράσπισης της φυλής κι του έθνους».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Υπάρχουν πολλές αιτίες και αφορμές φίλε pap, αν θέλει κάποιος να δικαιολογήσει τη βία την οποία ασκεί!
    Χαίρομαι φίλε ΕΚΦΠ, που δηλώνεις ότι είσαι κατά της βίας, άλλωστε δε θα μπορούσε να είσαι κι αλλιώς, αλλά δεν πιστεύω ότι τα πράγματα είναι απλά. "Πριν να είναι πολύ αργά, πρέπει να καταλάβουμε ότι η εικόνα που προβάλλουμε ως χώρα, με τάφρους σε αυτοκινητόδρομους και τάγματα εφόδων να επιτίθενται σε δημόσιες εκδηλώσεις, είναι απαράδεκτη. Αν συνεχίσουμε έτσι, δεν πρόκειται ποτέ να γίνει καμιά νέα επένδυση στην Ελλάδα, ενώ και η ελπίδα για σημαντική άνοδο του τουρισμού θα εξανεμισθεί. Ο κατήφορος της βίας πρέπει να σταματήσει τώρα γιατί σε λίγο η χώρα, με τα αδιέξοδα που έχει, απλώς δεν θα είναι κυβερνήσιμη".
    Όσο για το παπαδαριό και το 21, δε νομίζω ότι περιμένεις απάντηση, εκτός κι αν θεωρείς ότι έχουμε πόλεμο, έναν νέο εμφύλιο για παράδειγμα. Τότε μπορούμε να συζητάμε σε άλλη βάση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αγαπητέ Ελπήνορα, αυτό που πασχίζω να πω είναι πως η βία είναι συνέπεια και όχι αιτία. Γιατί πριν η βία πάρει την κατηφόρα, όπως λες, ήδη κατρακυλούσαν η πολιτική και οι πολιτικοί, συμπαρασύροντας όλο σχεδόν το πολιτικό-θεσμικό οικοδόμημα.Άρα το πρόβλημα είναι πρώτα και κύρια πολιτικό, όχι ποινικό. Ακόμη, δεν μπορεί κάποιος να αναφέρεται στη βία αποκρύπτοντας τις αιτίες που την προκαλούν. Δεν μπορεί ακόμη να επέμβει "δημοκρατικώ τω τρόπω" στις συνέπειες, αφήνοντας στο απυρόβλητο τις αιτίες. Το μηχανισμό που συνδέει τις αιτίες με τη βία είναι νομίζω εύκολο να τον κατανοήσει οποιοσδήποτε. Και τότε θα δει πως το δημοκρατικό κεκτημένο που επικαλείται, (ή ότι τέλος πάντων έχει απομείνει απ' αυτό)είναι σαθρό. Σαθρώτατο! Ένα πουκάμισο αδειανό!
    Υπερασπιστείτε το!
    ΕΚΦΠ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ναι φίλε ΕΚΦΠ, υπερασπίζομαι το δικαίωμα στην ελεύθερη έκφραση για όλους και ταυτόχρονα καταδικάζω τη βία από όπου κι αν προέρχεται και με όποια δικαιολογία και αν προβάλλεται. Εάν βέβαια υπαινίσσεσαι ότι με αυτό τον τρόπο υπερασπίζομαι τους υπεύθυνους για την κατρακύλα της ελληνικής κοινωνίας, κάνεις λάθος. Ούτε τους υπερασπίστηκα ποτέ ούτε τους προσεταιρίστηκα ούτε καν ένιωσα την ανάγκη να τους γνωρίσω από κοντά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή