"Όσο αυξάνεται η γνώση μειώνεται το εγώ, ενώ όσο μειώνεται η γνώση αυξάνεται το εγώ!"

27 Φεβ 2012

Μεταρρυθμιστές και …ανθενωτικοί! Μια αντιπαράθεση που στοιχειώνει αυτόν τον τόπο από την εποχή του Βυζαντίου.

Το αληθινό δίλλημα σήμερα δεν είναι μνημόνιο ή όχι, ευρώ ή δραχμή αλλά μεταρρυθμίσεις ή διατήρηση του πελατειακού κράτους;
Από την εποχή του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου και του Πλήθωνα που ήταν οι υποστηρικτές της ένωσης με την Δύση και των μεταρρυθμίσεων, ήταν σε άμεση σύγκρουση με τον λαϊκισμό και τις ακραίες φωνές όσων υπερασπίζονταν το καθεστώς της συντήρησης που την εποχή εκείνη εκφράζονταν από την ορθόδοξη εκκλησία και τον Γεννάδιο που ήταν και οι μεγαλύτεροι φεουδάρχες της εποχής.
Αν παρατηρήσει κανείς η φρασεολογία και τα επιχειρήματα της εποχής δεν διαφέρουν και πολύ από τα σημερινά. Οι υποστηρικτές της Ένωσης τότε αντιλαμβάνονταν πως ο εκσυγχρονισμός, η πρόοδος αλλά και η ασφάλεια θα μπορούσαν να επιτευχθούν αν συμμαχούσαμε με την Δύση και υιοθετούσαμε τις αλλαγές που ήδη στις δυτικές κοινωνίες είχαν αρχίσει να συντελούνται και θα οδηγούσαν στην Αναγέννηση και τον Διαφωτισμό.
Το αντίπαλο στρατόπεδο ακριβώς όπως και σήμερα κατηγορούσε τους Δυτικούς ως μοναδικούς υπεύθυνους για όλα τα δεινά ενώ τους «ενωτικούς» μεταρρυθμιστές ως προδότες και προσκυνημένους.
Ιστορικά βεβαίως αποδείχτηκε πως οι «ενωτικοί» είχαν δίκαιο ενώ οι ανθενωτικοί – αντιμεταρρυθμιστές ήταν αυτοί που αφού καλλιέργησαν τον μύθο «είναι θέλημα Θεού η Πόλη να τουρκέψει» και καλύτερα «τουρκικό φέσι παρά τιάρα παπική» εν τέλει παρέδωσαν την Πόλη στους Τούρκους και φυσικά καθ’όλη την διάρκεια της τουρκοκρατίας διατήρησαν όλα τα προνόμια και τις εξουσίες που είχαν και πριν.
Το έργο στην συνέχεια επαναλήφθηκε αρκετές φορές και πάντα είχε την ίδια κατάληξη. Ο Κοραής και οι εκπρόσωποι του νεοελληνικού Διαφωτισμού που ήταν φυσικά γαλουχημένοι με τον Δυτικό πολιτισμό κι επεδίωκαν μεταρρυθμίσεις, κατηγορήθηκαν και κατασυκοφαντήθηκαν από τις λαϊκίστικες δυνάμεις της εποχής που με κάθε τρόπο επιθυμούσαν την διατήρηση του γνωστού ανατολίτικου πελατειακού μοντέλου όπου κουμάντο έκαναν τ’ αρματολίκια, οι κοτζαμπάσηδες, η εκκλησία και οι πολιτικάντηδες που τους υπηρετούσαν.
Το ίδιο έργο το είδαμε και με τον Ελ. Βενιζέλο και μετά τον εμφύλιο αλλά και με την μεταπολίτευση. Σήμερα επαναλαμβάνεται βγάζοντας στην επιφάνεια όλο το απόστημα στην επιφάνεια και για ακόμη μια φορά το δίλλημα εντέχνως μετατοπίζεται και αποπροσανατολίζει.
Bεβαίως πρέπει να αναγνωρίσουμε πως το πράγμα περιπλέκεται αφού δικαίως πολλοί «αντιμνημονιακοί» ισχυρίζονται πως δεν είναι κατά των μεταρρυθμίσεων αλλά της «νεοφιλελεύθερης» πολιτικής που δήθεν επιβάλλεται με πρόσχημα τις μεταρρυθμίσεις.
Θα συμφωνούσαμε με αυτή την θέση αν αυτό που διαπιστώναμε δεν ήταν απλώς το πρόσχημα της αριστεράς να μην γίνουν εν τέλει μεταρρυθμίσεις.
Αν λοιπόν οι ενστάσεις της αριστεράς είναι η «νεοφιλελεύθερη» πολιτική που επιχειρείται να επιβληθεί στην ΕΕ γιατί δεν στηρίζουν τουλάχιστον το κομμάτι αυτό του μνημονίου που αφορά τις μεταρρυθμίσεις για την αναδιοργάνωση της δημόσιας διοίκησης και όταν με το καλό αλλάξουν οι πολιτικοί συσχετισμοί στην ΕΕ τότε ας οικοδομηθεί μια ΕΕ με κοινωνική πολιτική
Η όλη πολεμική όμως έχει στηθεί σκοπίμως γύρω από το επιχείρημα του κακού μνημονίου και της κακιάς τρόικας. Ταυτόχρονα αυτοί που καλούνται να διαχειριστούν και να εφαρμόσουν τις μεταρρυθμίσεις είναι οι κατ’εξοχήν αντιμεταρρυθμιστές και δημιουργοί της κρίσης δηλαδή τα κόμματα της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ. Έτσι λοιπόν οι πάσης φύσεως λαϊκιστές βρίσκουν την ευκαιρία να πετάξουν την μπάλα σε άλλο γήπεδο και αντί η συζήτηση να αφορά την αναγκαιότητα ή όχι των μεταρρυθμίσεων να εστιάζεται στην ανικανότητα και την διαφθορά αυτών των κομμάτων και το αίτημα για μεταρρυθμίσεις που θα χτυπούσε το πελατειακό κράτος να ταυτίζεται ακριβώς με τις αποτυχημένες πολιτικές αυτών που δημιούργησαν το πελατειακό κράτος - δηλαδή η πλήρης παράνοια.
Δεν είναι τυχαίο βεβαίως που οι πολιτικές δυνάμεις που έχουν αναλάβει την εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων δεν έχουν εξηγήσει στο ελάχιστο τι είναι αυτές οι μεταρρυθμίσεις, πως θα γίνουν και τι θα αποδώσουν, γιατί άραγε;
Aλήθεια πόσοι από αυτούς που πρωτοστατούν στην αντιμνημονιακή υστερία έχουν διαβάσει έστω και τα βασικά του μνημονίου;
Σε τι ακριβώς διαφωνούν με διατάξεις όπως οι παρακάτω και γιατί;
  • Ποινική δίωξη και δέσμευση κεφαλαίων/περιουσιακών στοιχείων για φορολ. οφειλές
  • Φορολ.έλεγχος φυσ.προσώπων υψηλού πλούτου και ελευθ.επαγγελματιών
  • Κλείσιμο 200 εφοριών
  • Πληρωμή με τραπ.εμβάσματα στις εφορίες για απελευθέρωση προσωπικού
  • Δημοσίευση στο διαδίκτυο της απόδοσης των εφοριών
  • Μονάδα οικ.επιθεωρητών για έλεγχο φοροεισπρακτόρων
  • Ετήσιος έλεγχος περιουσιακών στοιχείων τουλάχιστον 200 εφοριακών
  • Εκ περιτροπή μετακίνηση διευθυντών εφοριών
  • Σύστημα προστασίας πληροφοριοδοτών οι οποίοι αναφέρουν περιπτώσεις διαφθοράς
  • Αντικατάσταση Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων με απλούστερη νομοθεσία
  • Εκκαθάριση ληξιπρόθεσμων οφειλών που οφείλονται σε προμηθευτές από δημοσίους οργανισμούς
  • Μία πρόσληψη ανά 5 αποχωρήσεις
  • Μείωσης των θέσεων στο δημόσιο κατά 150 χιλιάδες ανάμεσα στο τέλος του 2010 και το τέλος του 2015.
  • Η συνολική είσοδος στις επαγγελματικές σχολές (π.χ, στρατιωτικές και αστυνομικές ακαδημίες) ελαττώνεται
  • 15.000 χιλιάδες άτομα πλεονάζοντος προσωπικού μετατίθενται σε καθεστώς εργασιακής εφεδρείας εντός του 2012
  • Δημιουργία ηλεκτρονικής πλατφόρμας δημοσίων προμηθειών
  • Μηχανογραφικό σύστημα ατομικών λογαριασμών συνταξιοδότησης
  • Εντοπισμός των ταμείων στα οποία τα εφάπαξ ποσά που καταβλήθηκαν κατά τη συνταξιοδότηση δεν είναι εναρμονισμένα με τις εισφορές που καταβλήθηκαν, και αναπροσαρμογή των πληρωμών
  • Μείωση ενός δισεκατομμυρίου ευρώ στις εξωνοσοκομειακές φαρμακευτικές δαπάνες το 2012
  • Προώθηση της χρήσης γενόσημων φαρμάκων.
  • Μείωση του συνολικού περιθωρίου κέρδους των φαρμακείων σε κάτω από 15%
  • Μείωση περιθωρίων κέρδους των χονδρεμπόρων φαρμάκων σε κάτω του 5%
  • Τοποθετούνται εσωτερικοί ελεγκτές σε όλα τα νοσοκομεία
  • Κατάργηση περιορισμών στην πρόσβαση και άσκηση επαγγελμάτων (ιδιώτες ιατροί και οδοντίατροι, κέντρα φυσιοθεραπείας, Λογιστές και φοροτεχνικοί, Μεσίτες ακινήτων, κλπ)
  • Δημοσίευση στην ιστοσελίδα κάθε επαγγελματικής οργάνωσης των παρακάτω πληροφοριών: ετήσιες λογιστικές καταστάσεις, αμοιβή των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου, ποσά των ισχυουσών εισφορών, στατιστικά και συνολικά δεδομένα σχετικά με τις επιβαλλόμενες κυρώσεις, παράπονα που έχουν κατατεθεί από καταναλωτές
  • Κατάργηση της ελάχιστης αμοιβής για τις παρεχόμενες υπηρεσίες ενεργειακού ελέγχου
  • Ορισμός προκαταβαλλόμενου ποσού για κάθε διαδικαστική ενέργεια ή παράσταση ενώπιον του δικαστηρίου
  • Ορισμός των εισφορών των δικηγόρων και των μηχανικών προς τις επαγγελματικές τους οργανώσεις. Οι εν λόγω εισφορές καταβάλλονται περιοδικά και δεν συνδέονται με τις τιμές που χρεώνονται από τα επαγγέλματα.
  • Καταργείται υποχρεωτική παρουσία δικηγόρου για την υπογραφή πράξεων ενώπιον συμβολαιογράφου για μία σειρά νομικών συναλλαγών
  • Αναθεώρηση και κωδικοποίηση του νομοθετικού πλαισίου για τις εξαγωγές
  • Άρση της απαίτησης δημοσίευσης εταιρικών στοιχείων σε εφημερίδες στην περίπτωση εταιριών με δικτυακό τόπο.
  • Οι έμποροι λιανικής να μπορούν να πωλούν συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων όπως βρεφικές τροφές
  • Να απελευθερωθούν πλήρως τα ωράρια των πρατηρίων υγρών καυσίμων
  • Απλούστευση των περιβαλλοντικών και οικοδομικών αδειών και των αδειών λειτουργίας
  • Δημιουργία πλήρους κτηματολογικού μητρώου και κτηματολογικών γραφείων αποκλειστικής λειτουργίας σε όλη την επικράτεια έως το 2020.
  • Νομοθεσία προκειμένου να απλουστευθεί και να μειωθεί ο απαιτούμενος χρόνος για τις πολεοδομικές διαδικασίες
  • Επικαιροποίηση και κωδικοποίηση της νομοθεσίας για τα δάση, τις δασικές εκτάσεις και τα πάρκα.
  • Νομοθετικά μέτρα για τη διαχείριση των βιομηχανικών επικίνδυνων αποβλήτων
  • Υλοποίηση του προγράμματος ανανεώσιμων πηγών ενέργειας “Ήλιος”
  • Διακοπής της αναλογικής αναμετάδοσης την 30ή Ιουνίου 2013
  • Διαγωνισμός για την εκχώρηση οριστικών δικαιωμάτων χρήσης για αναμετάδοση.
  • Εξωτερική αξιολόγηση των ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης
  • Επιτάχυνση της απονομής της δικαιοσύνης, εξαλείφοντας τις εκκρεμούσες δικαστικές υποθέσεις και διευκολύνοντας τους εξωδικαστικούς μηχανισμούς επίλυσης διαφορών.
  • Διαγραφή υποθέσεων σε αδράνεια από τα μητρώα των δικαστηρίων
  • Απαλλαγή των δικαστών από μη δικαστικές εργασίες, όπως η προσημείωση ακίνητης περιουσίας, η σύσταση και η λύση νομικών προσώπων και οι συναινετικές/εκούσιες αιτήσεις οικογενειακού δίκαιου
  • Επιβολή προθεσμιών για τις δικαστικές διαδικασίες, ιδίως για τις διαδικασίες ασφαλιστικών μέτρων και τις υποθέσεις αναγκαστικής είσπραξης χρεών και αφερεγγυότητας.
Δυστυχώς και σήμερα οι ίδιες αντιδραστικές δυνάμεις διαπερνούν την ελληνική κοινωνία οριζόντια κι εκπροσωπούνται σε όλα τα κόμματα και τις κοινωνικές τάξεις, αντιδρούν σε κάθε υποψία αλλαγής και μεταρρύθμισης . Οι παλιοί κλεφταρματωλοί και κοτζαμπάσηδες είναι οι σημερινές συντεχνίες και τα «εξεγερμένα» κόμματα της άκρας δεξιάς και αριστεράς, της λαϊκής ΝΔ και του πατριωτικού ΠΑΣΟΚ – η εκκλησία παραμένει σταθερή αξία – που με τον ίδιο τρόπο κατηγορούν τους μεταρρυθμιστές ως προδότες, δοσίλογους, προσκυνημένους, υποτακτικούς της κακιάς Δύσης και λαϊκίζοντας φανατίζουν και τροφοδοτούν με αντιμεταρρυθμιστικό μίσος τις αγέλες των «αγανακτισμένων» που πέφτουν εύκολα θύματα των δημαγωγών.
Το ουσιαστικό δίλλημα όμως είναι μεταρρύθμιση του πελατειακού κράτους που έχει τις ρίζες του στις φεουδαρχικές δομές του Βυζαντίου και της τουρκοκρατίας και τις «κάστες» των κλεφταρματωλών, κληρικών και κοτζαμπάσηδων ή για ακόμη μια φορά διάσωση του;.
Μπορεί ο τρόπος που γίνεται μέσω του μνημονίου να μην είναι ο πιο δίκαιος και ο πλέον ενδεδειγμένος όμως για πρώτη φορά στην ιστορία του ελληνικού κράτους υπάρχει ένα συγκεκριμένο σχέδιο αναδιοργάνωσης κι εκσυγχρονισμού της κρατικής και δημόσιας διοίκησης στα πρότυπα των σύγχρονων δυτικών κοινωνιών. Αφού εμείς ως κοινωνία ποτέ δεν καταφέραμε να το κάνουμε ας αδράξουμε την ευκαιρία αυτήν και από εκεί και πέρα είναι στο χέρι μας να αποκαταστήσουμε τις όσες αδικίες.
Αν όπως όλα δείχνουν η διαβολική Δύση προχωρήσει και στην υλοποίηση ενός νέου σχεδίου Μάρσαλ που θα φέρει οικονομική ανάπτυξη παράλληλα με την οικονομική και πολιτική ενοποίηση που κυοφορείται – ήδη η η Κομισιόν είναι θετική στην έκδοση ευρωομολόγων ενώ το ευρωκοινοβούλιο ψήφισε πρόσφατα υπέρ – , η Ελλάδα αλλάζει σελίδα και μπαίνει σε τροχιά πραγματικού εξευρωπαϊσμού για πρώτη φορά στην ιστορία της!
Μετά από μια σε βάθος μελέτη του ελληνικού δημοσίου, οι εμπειρογνώμονες της Task Force κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η δομή του ελληνικού κράτους συνιστά μια σχιζοφρενική κατάσταση. Ως εκ τούτου, το σχέδιο που προτείνουν για την αναδιάρθρωση του προβλέπει να στηθούν οι υπηρεσίες του κράτους από το μηδέν. Μεταξύ άλλων, προτείνεται κατάργηση ειδικών γραμματειών και οργανισμών των υπουργείων, αξιολόγηση…
…προσωπικού και ανακατανομή αρμοδιοτήτων, εκχώρηση αρμοδιοτήτων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και μταφορά τομέων σε ιδιώτες.
Eχει εκτιμηθεί ότι η γραφειοκρατία προκαλεί επιβάρυνση ύψους περίπου 10 δισ. ευρώ στον κρατικό προϋπολογισμό και η μείωσή της κατά 25% μπορεί να επιφέρει εξοικονόμηση πόρων αξίας 1 δισ. ευρώ στο ΑΕΠ. (
http://www.tovima.gr/society/article/?aid=445686)
Η task force, γάλλοι τεχνοκράτες και γερμανοί εφοριακοί αναλαμβάνουν να στήσουν το κράτος κυριολεχτικά από το μηδέν και να δημιουργήσουν μια σύγχρονη και αποτελεσματική δημόσια διοίκηση – θα χάσουμε και αυτή την ευκαιρία;
Η Ιστορία θα δείξει αν και αυτή την φορά θα επικρατήσουν αυτοί που προτιμούν δραχμή και συμμαχίες με την ανατολή – ορθόδοξη Ρωσία, Ιράν και Κίνα – όπως κάποτε επιθυμούσαν τούρκικο φέσι παρά ένωση με την Δύση.
Αναδημοσίευση από το Blog, Κοσμόπολις

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου