"Όσο αυξάνεται η γνώση μειώνεται το εγώ, ενώ όσο μειώνεται η γνώση αυξάνεται το εγώ!"

14 Απρ 2013

το αλάνι και το καπλάνι

του Λεωνίδα Καστανά, από το blog, μη μαδάς τη μαργαρίτα

Δεν καταλαβαίνω γιατί ξενίζουν τα γεγονότα του ΤΕΙ της Πάτρας. Ξενίζει η κανονικότητα; Τέτοιες σκηνές είναι το σύνηθες στο ελληνικό πανεπιστήμιο της αριστείας. Είναι ο αγώνας των προδομένων - επαναστατημένων πελατών που στρέφονται κατά όλων αυτών που συναγελάστηκαν και συνεργάστηκαν μαζί τους στην απέλπιδα προσπάθεια προς την κατάκτηση του υψώματος Νο 1981. «Είσοδος στο Δημόσιο». Είναι η κατάληξη ενός project διάλυσης της ελληνικής κοινωνίας που εμπνεύστηκε και υλοποίησε το πάλαι ποτέ κραταιό ΠΑΣΟΚ με πρωταγωνιστές το πιο εμπνευσμένο τμήμα του, το ΕΔΠ του τέλους της δεκαετίας του 70. Τα απομεινάρια εκείνης της ένδοξης εποχής υφίστανται τώρα τα αποτελέσματα των έργων τους.
Το σχέδιο άλωσης του κράτους προέβλεπε το τρίγωνο: Πανεπιστήμιο - Πτυχίο - Διορισμός. Η κρίση έσβησε από το χαρτί την πλευρά «Διορισμός» οπότε το τρίγωνο καταστράφηκε. Έτσι, οι άλλες πλευρές δεν έχουν νόημα μόνες τους και σβήνουν και αυτές. Όσοι πρόλαβαν τον Κύριο είδαν. Οι υπόλοιποι μπορούν να την πέφτουν στο καπλάνι, να το βάφουν, να το βρίζουν, να το λοιδορούν, να του χώνουν στη μούρη ένα χαρτί και να του ζητούν παραίτηση. Παραίτηση από τι; Υπήρχε κάτι, υπήρχε αντικείμενο το οποίο διεύθυνε το καπλάνι και τώρα πρέπει να παραιτηθεί;
60.000 εφηβικές ψυχές εισέρχονται κάθε χρόνο στα 43 ελληνικά πανεπιστήμια με τα 540 τμήματα. Σε όλη την Ευρώπη η αναλογία είναι 20 πανεπιστήμια ανά 10.000.000 κατοίκους. Τι ιδιαίτερο έχει αυτή η χώρα; Τι δίψα για μάθηση είναι αυτή; Πως γίνεται όλοι αυτοί που έρχονται τελευταίοι στους διεθνείς διαγωνισμούς PISA, να παίρνουν απολυτήρια με 19,9 και να εισέρχονται στα πανεπιστήμια ακόμα και με βαθμό 2; Είναι όλα αυτά φυσιολογικά; Και μετά να κάνουν καταλήψεις για να μειώσουν το χρόνο εκπαίδευσης και μαζί την εξεταστέα ύλη και να ζητούν πρόσθετες περιόδους εξέτασης και να δουλεύουν ατιμώρητα τα πιο σύγχρονα συστήματα αντιγραφής και να συναλλάσσονται με τους «μέντορες» με κάθε τρόπο και στο τέλος πτυχίο να μη παίρνουν και να σωρεύονται οι αιώνιοι φοιτητές και να έχουν οι σχολές 4ετούς φοίτησης 7,5 χρόνια μέσο χρόνο απόκτησης πτυχίου; Και να ψάχνουν οι Πρυτάνεις τρόπους να τους κρατήσουν ζωντανούς στα κατάστιχα για να μην τους λείψει το αίμα του φορολογούμενου πολίτη;   
Ποιος εγκλημάτησε, ποιος εκμαύλισε τα παιδιά μας, την κοινωνία ολάκαιρη;
Ποιος δίνει απολυτήριο λυκείου στο 99% των μαθητών με την πρώτη προσπάθεια;
Ποιος υποσχέθηκε πτυχίο σε όλους και τους παρέσυρε στα έδρανα των ΑΕΙ, όταν είναι σίγουρο πως μόνο το 30% μπορεί σήμερα να αποκτήσει κάτι τέτοιο με την αντικειμενική πρόοδο της επιστήμης και την αναγκαστική άνοδο του επιπέδου σπουδών;
Ποιος απολύει όλα τα παιδάκια από το Δημοτικό με βαθμό Άριστα 10;
Ποιος μοιράζει πτυχία ειδικότητας στην Επαγγελματική Εκπαίδευση σε ποσοστά 99% και στέλνει άσχετους έφηβους στην αγορά εργασίας για να γίνουν βορά της πιο σκληρής εκμετάλλευσης;
Ποιος γιγάντωσε ένα ολόκληρο σύστημα παράλληλης ιδιωτικής Παιδείας δεκάδων εκατομμυρίων Ευρώ το χρόνο στο όνομα μιας φενάκης;
Ποιος παίζει και ρυθμίζει τους τζίρους αυτής της Παιδείας με τα Θέματα των Εξετάσεων;
Ποιος ανέχθηκε τα κρούσματα βίας, ποιος τα ενθάρυνε, ποιος τα βάφτισε αγώνα των λαού, ενάντια σε ποιους, στους ευεργέτες τους; στους προϊστάμενους της ανοχής;
Ποιος λέει χιλιάδες ψέματα στην ελληνική κοινωνία υποσχόμενος πτυχία, ειδικότητες, επαγγελματικά δικαιώματα, πρόοδο και δουλειά;
 
Μήπως αυτός που διέλυσε κάθε παραγωγική βάση, που χρέωσε τη χώρα μέχρι το λαιμό, που εξευτέλισε κάθε έννοια σπουδών, επιστήμης, αξιολόγησης, πτυχίου;
 
Αν υπήρχε τσίπα στη χώρα αυτή έπρεπε εκείνο το μολύβι που έσπρωχνε η έφηβη πάνω από το χαρτί και μπροστά από το καπλάνι να σηκωθεί μόνο του και να υπογράψει την παραίτηση και μαζί και το ΤΕΛΟΣ ΕΠΟΧΗΣ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου