"Όσο αυξάνεται η γνώση μειώνεται το εγώ, ενώ όσο μειώνεται η γνώση αυξάνεται το εγώ!"

16 Απρ 2010

Eγκαινιάστηκε "επίσημα" το νέο Δημοτικό Σχολείο Παραμυθιάς


Εγκαινιάστηκε σήμερα το πρωί το σχολικό κέντρο Παραμυθιάς. Ήταν ένα αίτημα πολλών ετών, να αποκτήσει η πόλη της Παραμυθιάς ένα σύγχρονο διδακτήριο, που επιτέλους έγινε πραγματικότητα. Πράγματι, πρόκειται για ένα μεγάλο και πολυλειτουργικό διδακτήριο, αλλά η θέση στην οποία κατασκευάστηκε δεν ευνοεί καθόλου τους δημότες της Παραμυθιάς, μιας και το σύνολο των μαθητών μεταφέρεται με μισθωμένα λεωφορεία και ΤΑΧΙ.
αυτό Το σχολείο μετακόμισε σ 'το χώρο, έξω ουσιαστικά από τον πολεοδομικό ιστό της πόλης, αφού εγκατέλειψε το παλαιό σχολικό οικοδόμημα το οποίο βρίσκεται στο κέντρο της πόλης και παρουσιάζει ιδιαίτερο ιστορικό και αρχιτεκτονικό ενδιαφέρον και μένει να δούμε πώς θα το αξιοποιήσει πια η δημοτική αρχή .
Στα εγκαίνια παρευρέθησαν ο Μητροπολίτης Παραμυθιάς Φιλιατών Γηρομερίου και Πάργας κ. Τίτος, Ο Βουλευτής Θεσπρωτίας κ. Κατσούρας Χρήστος, Ο Νομάρχης Θεσπρωτίας κ. Γιόγιακας Βασίλειος, Τοπικοί φορείς, παιδαγωγικά και διοικητικά στελέχη της εκπαίδευσης, και πλήθος κόσμου. Τα εγκαίνια του συγκεκριμένου διδακτηρίου αποτέλεσαν και μια καλή ευκαιρία αυτή για πολλούς να κάνουν αισθητή την παρουσία τους και να υποδηλώσουν μ 'το ενδιαφέρον να είναι υποψήφιοι στις ερχόμενες δημοτικές και περιφερειακές εκλογές στα πλαίσια των νέων διευρυμένων δήμων που θα προκύψουν από το σχέδιο Καλλικράτης.
Μεταξύ πολλών ομιλητών ο σχολικός Σύμβουλος της περιοχής, κ. Κ. Μιχαλάς, στο λόγο του είπε:
"Χαιρετίζω την εγκαινίαση του νέου αυτού σχολείου που αποτελεί Κόσμημα για το Νομό Θεσπρωτίας, και της ευρύτερης περιοχής της Ηπείρου.
Η συγκυρία το θέλει να συμπίπτουν τα εγκαίνια του, με την προσπάθεια που ξεκινάει από το Υπ. Παιδείας Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, για τη δημιουργία ενός ουσιαστικά «Νέου Σχολείου» προς όφελος όλων των μαθητών, των εκπαιδευτικών, των γονέων και της κοινωνίας γενικότερα. Ενός Σχολείου που αποτελεί πλέον αναγκαιότητα για την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού μας συστήματος, καθώς:
• στην πρώτη θέση μπαίνει ο μαθητής, με την έννοια ότι όλες οι επιλογές, οι ρυθμίσεις, οι αποφάσεις οι επενδύσεις, θα αφορούν πρώτα από όλα στην ποιότητα της εκπαίδευσης δηλαδή στο αποτέλεσμα για τον μαθητή
• στην πρώτη θέση επίσης μπαίνει ο εκπαιδευτικός, ο οποίος με πρωτοβουλίες αυτενέργειας και κίνητρα καινοτομίας, θα ανταποκριθεί στην υψηλή αποστολή του.
• κανένα σχολείο και κανένα παιδί δεν θα πρέπει να μένει πίσω
• πιλοτικά στην αρχή και γενικευμένα στη συνέχεια, το νέο σχολείο εμπλουτίζεται με νέα αναλυτικά προγράμματα, νέες διδακτικές μεθόδους, καινοτόμες δράσεις, πολιτιστική ζωή και με σύγχρονα ψηφιακά εκπαιδευτικά μέσα
• αξιοποιεί κάθε σύγχρονο εργαλείο, όπως το διαδραστικό πίνακα, το ηλεκτρονικό βιβλίο, το ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό και τέλος
• συνδέεται με την τοπική κοινωνία, όπου θεσμικό και ουσιαστικό ρόλο έχουν όλοι: οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς, οι ίδιοι οι μαθητές, η τοπική αυτοδιοίκηση. Με την έναρξη της νέας σχολικής χρόνια θα κληθείτε ως γονείς και ως φορείς της τοπικής κοινωνίας να συμμετάσχετε ισότιμα στην αξιολόγησή του δηλαδή να συμμετέχετε στη εκπαίδευση των παιδιών σας.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η βασικότερη παράμετρος για την συνολική και ατομική πρόοδο και την ανάπτυξη ενός τόπου είναι η παιδεία
Ως εκπρόσωπος των σχολικών συμβούλων του νόμους μας γνωρίζω πολύ καλά από την καθημερινή μου επαφή με τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς ότι,
Το κτίριο που εγκαινιάζουμε σήμερα είναι το μέσον, που παρέχει ένα κέλυφος προστασίας σε όλους τους εργαζόμενους σε αυτό, μαθητές εκπαιδευτικούς και βοηθητικό προσωπικό, ένα μέσον που δίνει βεβαιότητα στην παρουσία μας στον χώρο και μας εξασφαλίζει από τους φυσικούς κινδύνους, δεν μπορεί όμως από μόνο του ως υλική κατασκευή, χωρίς την παρουσία του ανθρώπινου δυναμικού να δώσει αυτό το οποίο κάνει τον άνθρωπο να ξεχωρίζει από όλα τα δημιουργήματα και αυτό δεν είναι άλλο από την πνευματικότητα. Πνευματικότητα σημαίνει δημιουργία σχέσεων, αξιών εμπιστοσύνης στον άλλο. Σημαίνει κύρια το πέρασμα από το επίπεδο της γνώμης, τις δίχως αλήθειες παραστάσεις-στη γνώση, που είναι η μόνη που παρέχει αλήθεια. Αυτή όμως δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί παρά μόνο με την''συνάντηση''με τον''άλλο''. Η συνάντηση αυτή για να γίνει χρειάζεται τον''δάσκαλο'', μόνο με τη μεσολάβησή του η γνώμη γίνεται γνώση δηλαδή αλήθεια-έστω και προσωρινή.
Σε μια εποχή σαν τη σημερινή διακινδύνευσης αβεβαιότητας και έκπτωσης των αξιών σε μια εποχή αστάθειας και οικονομικής συρρίκνωσης υπάρχει κάτι που μπορεί να μας προφυλάξει ακόμα-και αυτό δεν είναι άλλο, από την πνευματικότητα που μας παρέχει η παιδεία.
Σε λίγο τα φώτα της λάμψης των εγκαινίων θα σβήσουν. Τότε στο χώρο προστατευμένοι από το κέλυφος του σχολείου, θα μείνουν μόνο οι φωνές των παιδιών και των εκπαιδευτικών. Αξίζει για αυτούς το καινούργιο σχολείο. Γιατί κοινωνούν μια νέα πνευματικότητα.
Σας ευχαριστώ και να είστε βέβαιοι πως θα αξιοποιήσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την περιουσία στην οποία όλοι έχετε συμβάλει για να δημιουργηθεί ".

Ελπήνωρ

2 σχόλια:

  1. Ήθελα ναξερα τα πιστεύει αυτά που είπε στο λόγο του ο σχολικός σύμβουλος; Γιατί αν τα πιστεύει μάλλον νομίζει ότι αλλάζοντας κυβέρνηση αλλάζουμε και χώρα. Δυστυχώς κ. σχολικέ σύμβουλε, ούτε ο μαθητής θαναι στη πρώτη θέση ούτε ο δάσκαλος και εδώ θαμαστε για να το δούμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ποια εγκαίνια ήταν αυτά; Tα δεύτερα ή τα τρίτα κ. σχολικέ σύμβουλε; Εσείς σαν σχολικός σύμβουλος θα έπρεπε να απέχετε από τα εγκαίνια, γιατί μόνο εγκαίνια είμαστε ικανοί να κάνουμε στην Ελλαδα και από ουσία τίποτα. Αλλά από το λόγο σας προκύπτει ότι είστε ένθερμος υποστιρικτής της λεγόμενης μεταρρύθμισης του ΠΑΣΟΚ, καθώς την υποστηρίζετε με περισσότερο πάθος και από την Υπουργό. Πληροφορήθηκα ότι καποιος άλλος σχολικός σύμβουλος αρνήθηκε να παραβρεθεί στα εγκαίνια, προς τιμή του γιατι τον ενδιαφέρει η ουσία και όχι τα κτήρια με τα εγκαίνια και άλλες φιέστες. Έλεος πια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή